mandag den 17. december 2012

Konfekt i lange baner

Igen i år er jeg den der står for at få lavet noget konfekt til familien... Så i dag har jeg været i fuld sving og har brugt 1500 g marcipan, 1500 g chokolade og 700 g mandler. Jeg er faktisk godt tilfreds med resultatet.

Jeg har lavet:
1: Mandler dyppet i en blanding af hvid chokolade og lys chokolade, dernæst vendt i Nesquick kakao blandet med lakrids pulver... Mmm minder om summerbirds mandler og vildt nemme at lave.
2: Marcipan kugler dyppet i hvid chokolade og drysset med hindbær pulver.
3: Marcipan hjerter dyppet i mørk chokolade og pyntet med hakket pistacie nødder og hindbærpulver.
4: Hvid rocky Road med hvid chokolade, pistacie nødder, mandler, tørrede tranebær, skumfiduser og lidt lakrids pulver. De skal lige skæres ud.
5: Bailey kugler, absolut en af mine konfekt favoritter. Marcipanen blev blandet med bailey i går og har trukket natten over i køleskabet. De er dryppet i chokolade og vendt i Nesquick.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar