lørdag den 5. juli 2014

#1 Hjemmesyet puder

Et af mine projekter på symaskinen, var at sy nogle puder, som kan ligge i tremmesengen og i legehjørnet. Stoffet har jeg købt i stof og stil, og eftersom jeg er helt nybegynder på symaskine, og bestemt ikke ejede noget stof, kunne det godt gå hen og blive en ret dyr affære, hvis jeg skulle have mange forskellige farver og mønstre, så jeg prøvede at holde mig på et minimalt budget og mængde.

Jeg købte en halv meter af det råhvide, det med skyerne og det med stjernerne og så købte jeg 30 cm af det rosa. Det mørkegrå var halvanden meter og var et stykke reststof til 30 kr, det sidste stykke stof var en lappe på 30x30 cm med en trykt kanin på. Så havde jeg da lidt at starte ud med.


Det blev til en skypude, en stjernepude og en kaninpude. Alle med nulre-mærker lavet af Hay bånd, disse nulre-mærker kan også bruges til at hænge legetøj på.
Den sidste pude jeg har lavet er formet som et hus og jeg har broderet en dør og et vindue på den. Stoffet som puden er lavet i er noget lækkert tykt uldstof, som min søster havde mange lapper af og som jeg bare kunne tage af. Huspuden og skypudens mønstre har jeg tegnet i fri hånd, hvor at stjernemønstret købte jeg i stof og stil til 20 kr, sammen med nogle andre simple mønstre.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar